mandag 10. januar 2011

Har jeg fått bort den værste rattrusta tro??


Til tross for en meget hektisk jobbhverdag for både pilot og co-pilot (som forøvrig foretar et aldri så lite rollebytte på Sigdal), fikk vi jaggu klemt inn en test/treningsdag på Lygna på Hadeland Lørdag. EU-kontroll, skilter og lisens var etter litt strul omsider i boks på Fredag, og lørdags morgen satt vi omsider kursen mot Hadeland for nok en "rallytur", og selv om det bare sto trening på programmet var go'-følelsen og sommerfuglene absolutt tilstedet. Jeg hadde egentlig ikke særlig høye forventninger til bilen, som me eller mindre ble til i løpet av desemberkvelder i verkstedet. Var spent på både motor og gir, utveksling, og ikke minst understell, som mest ser ut som et senkesett med dempere bergenet for knallharde rånere fra Oslo øst med "flerkulturell" opprinnelse og med tilhørighet i en bokstav-gjeng. Testen avsørte derimot at både motor, gir, utveksling og understell vil fungere helt greit i kappkjøringsøyemed. Dvs. ikke heeelt girkassa, da. Den trenger litt god gammeldags lastebil-dobbeltkløtsj og mellomgass for overtales til og putte 2. giret, og DET må være på stell på Sigdal. Får tak i ei brukt kasse i morra, som skal være i grei stand, så da er det håp. Litt andre smådetaljer som skal fikses, så er den fiks ferdig klar til Sigdalsrally.

Bilde fra testen er tatt av Kai Bjerklund

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar