søndag 17. januar 2010

Flott dag som tilskuer på Sigdalsrally

Ståle, Espen og jeg skulle til Sigdal som tilskuere i år. På lørdags morgen fikk jeg derimot en tekstmelding fra Ståle. Han hadde fått kraftig ørebetennelse, og måtte tilbringe Lørdagen med legebesøk og penicillin-knasking, istedet for 30 minus og racerbiler. Jeg og Espen dro derfor alene oppover, og fikk selskap av ex-kartis til Petter Rolfsen, Bent Ole Gjerden. Jeg har kjørt/lest Nervra/Letmolia 6 ganger, med dertilhørende gjennomkjøringer, og jeg synes det er norges desidert grommeste prøve, både og kjøre og å lese. Vi fant oss en plass tidlig på Nevra, 500m etter første veidelet, i en 1h over smal bro, med et hopp og kort nedbremsing forut. M.a,o, alle forutsetninger for litt action. Og det ble det. Første mann ut var Herman Tank Nilsen i en Subaru cup bil. Han kom seg greit opp igjen. Det var også endel som var ute "og syklet" der, og noen la igjen fangerhjørner og slo inn bakskjermer på bruhjørnet. Skikkelig action begynnte da kl. 17 startet. Mauis Haugerud/Ola Dahl kom alt for fort ned bakken og måtte ha litt assistanse for og komme seg på veien igjen, og det var godt de kom seg unna, for 20 sekunder etter de hadde kjørt, kom Roger Sjøgren/Lasse Berg i tidenes tilbud forbi!. Helt utrolig at de kom seg over broa UTEN og ta v. bakskjerm på brurekkverket. Sjøgren har en utrolig evne til ogholde hodet kaldt og hente inn de mest sinnsyke tilbudene. De gale Redalenbrødrene fra Rødberg hadde også en spektakulær passering, mens nestemann Ole Kristian Stenslet/Marie Hofsløkken dro skikkelig av, og måtte ha hjelp til og komme opp igjen. De ble stående i vel 2 min.
30 minus, knallvær og masse action og bra kjøring i kl. 17 gjorde dagen komplett, men måtte derverre hjem tidlig og ta meg av unger og en syk kone.

Gratulerer til Haugerud/Dahl med seier, og med et vanvittig tempo!! Kun 3 min. bak beste nasj. bil, med 40 sek. tidstap pga avkjøringa etter 80 min kjøring, vitner om et vanvittig tempo på de beste kl.17 teamene. Det er dessuten meget hyggelig og se både Granum/Winther og Helgerud/Hovi tilbake i klassen. Sønju/Knudsen er også tilbake, og Flesberg i August var vel deres første løp i en nybygd 940. Det er dessuten flere av fjordårets raske kl 18. team som kjører kl 17 i år, så dette kan bli meget spennende.

Det blir litt sporadiske opptredner av Hovda og undertegnende pga jobb, barn etc. Men vi skal ihvertfall til Gol og sparke fra oss! Haugerud ble akkurat pappa til jente nr. 2, så det blir vel også mindre til til kappkjøring på Marius og Ola. Men vi sees ihvertfall på Gol, folkens. Håper de fleste også blir med på feiring/gravøl på Lørdags kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar